Stage en Sheta Boka - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu Stage en Sheta Boka - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu

Stage en Sheta Boka

Blijf op de hoogte en volg Elmar

19 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo mensen,,

Vorige week was stage weer leerzaam en leuk. Het hoogtepunt was een samenwerkingsopdracht bij een les woordenschat die ik heb gegeven. De kinderen werken eigenlijk nooit samen. Ik had zelf groepjes gemaakt en iedereen was ontevreden. Niemand wou eigenlijk met elkaar samenwerken. Na het uitleggen van de opdracht gingen de meeste kinderen toch wel aan het werk en werden fanatiek. De opdracht was een soort quiz over de al eerder geleerde woorden. Er waren echter ook nog kinderen die boos voor zich uitkeken. Die heb ik gestimuleerd om mee te doen en uiteindelijk was iedereen aan het werk. Zelfs de moeilijkste jongens die bijna alleen maar ruzie maken. Die werden uiteindelijk het fanatiekst van allemaal! Mijn mentor en ik vonden het mooi om te zien hoe goed de kinderen bezig waren! Mijn bedoeling is dan ook om vaker dit soort opdrachten in te zetten.

Verder was het weer een rustige week met een aantal strandjes. Vrijdag zijn we naar Sheta Boka geweest. Dat is een park waar de zee erg ruig is en op de rotsen klapt. Met het gevolg dat het lijkt alsof het water explodeert tegen de rotsen en wel 15 meter hoog komt. Zie de foto’s. Daar hebben Antoine en ik ook een plaatselijke delicatesse gehad, Leguanensoep. Mijn oordeel: niet vies, ook niet lekker. Leguaan smaakt naar kip Daarna zijn we naar wat ik tot nu toe gezien heb het mooiste strand van Curacao. Namelijk de grote knip. Prima dagje gechild.
Zaterdag hebben we nog genoten van de wekelijkse happy hour bij Zanzibar. Voor Antoine en mij een keer niet alleen maar Amstel Brightjes maar ook maar eens de mixdrankjes geproefd. Zondag zijn we nog naar Kokomo Beach geweest. Niet een hele mooi strand, maar wel een mooie snorkelplek. De dag afgesloten met een heerlijk ijsje bij Frozen Yogurt. Daar moest je zelf je ijsje tappen en de toppings moest je zelf opscheppen. Je had hier genoeg keus en het smaakte zeer fijn.

Maandag hadden we onze eerste stagedag van deze week. Schoolzwemmen stond onder andere op het programma. We werden in hele oude gele schoolbus opgehaald. De deuren van de bus stonden gewoon open tijdens de rit. Dit om het nog enigszins koel te houden tijdens de reis. De zwemles stelde verder weinig voor. De meeste kinderen hebben namelijk al hun zwemdiploma, een enkeling niet. De kinderen die hun zwemdiploma al hadden mochten lekker vrij zwemmen de hele les. De andere kinderen kregen wel les. In de andere 2 stagedagen heb ik veel les gegeven.Het gaat prima, het is leerzaam en ik heb er plezier in!!

Vanavond komen mijn ouders aan in Curacao dus dan aan hun het mooie eiland laten zien!!!

Groetjesss

  • 20 Maart 2014 - 10:32

    Nanette Herfst:

    Hallo Elmar,

    Jullie hebben het goed naar de zin zo te lezen. Leuk verslag!
    Wil je de KPZ studenten ook informeren over jullie ervaringen? Wil je me dan een Power Point sturen met foto's en uitleg? We plaatsen dit dan op de schermen.

    Veel succes en plezier nog en groeten namens de collega's van de KPZ.

    Nanette Herfst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Elmar

Hardwerkende student

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10194

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 26 Mei 2014

Cura'14

Landen bezocht: