Een weekje met mijn ouders - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu Een weekje met mijn ouders - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu

Een weekje met mijn ouders

Door: Elmar Nijboer

Blijf op de hoogte en volg Elmar

27 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Een weekje met mijn ouders

Mijn ouders waren afgelopen woensdag aangekomen op het mooie eiland Curaçao. Ik ben gezellig naar ze toe gegaan en even wezen kijken bij de pondjesbrug. Daar hebben we lekker een drankje gedaan en bijgepraat. Daarna nog een paar drankjes gedaan bij hun hotel. Vervolgens ben ik nog met Floor en Antoine naar Cabana geweest. Me ouders sloegen over, die waren moe van de reis.

Donderdag ben ik met mijn ouders naar Sheta Boka geweest. De zee was weer erg ruig en het was leuk om daar weer even te kijken! Daarna zijn we naar de grote knip geweest en lekker een paar uurtjes gerelaxt. Vervolgens lekker wezen eten bij Jaachies. Hier vliegen de vogeltjes gewoon om je heen, heel apart maar zeker de moeite waard om heen te gaan. Voor de rest een rustig avondje gehad.

Vrijdag was Janneke jarig. Nog een keer gefeliciteerd schat! Die dag ben ik met mijn ouders naar de grotten van Hato geweest. Een gids heeft ons daar rondgeleid. Wel leuk om de verhalen over de grotten te horen. Daarna zijn we naar de struisvogel farm geweest. Daar gingen we met een jeep over de farm. De gids vertelde veel dingen en dit was een prima uitstapje. Daarna zijn we nog even gaan chillen bij Mambo Beach en hebben daar een paar drankjes gedaan. ’s Avonds een rustig avondje gehad en nog even met Antoine gegeten bij ons stamrestaurant de Tropen.

Tijdens de boodschappen vrijdagavond ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met de criminaliteit van Curaçao. Antoine en ik hadden bier en chips gehaald voor een gekke avond. Ik had betaald maar de chips was nergens meer te vinden….. De jongen die de boodschappen allemaal moest inpakken had de chips bij de verkeerde persoon ingedaan… Ik had niet verwacht dat het hier zo crimineel was. De boodschappen had ik nog niet betaald of het was al gejat.. De winkelbediende moest van de baas zelf nieuwe chips voor mij betalen. Maar zoals jullie mij kennen, het hart op de goede plek, heb ik zelf maar een nieuwe zak chips gekocht!!

Zaterdag heerlijk een dagje aan het zwembad gezeten. ’s Avonds nog even met de taxi naar Zanzibar met Antoine, mam en pap. Nu konden we allemaal mooi aan de zuip, haha! Heerlijk een paar Brightjes gedronken en de lekkerste pizza van Curaçao gegeten! Dit bij het zien van de ondergaande zon. Ik vond dat me ouders dit moesten meemaken want hier komen we elke week!

Zondag was het dan eindelijk zover, op naar klein Curaçao. Hier had ik al een tijdje zin in, omdat dit heel mooi schijnt te zijn. ’s Morgens gingen Antoine, Hansie, Lannie en ik al vroeg op pad. De heenreis was pittig. Er stond veel wind en de golven gingen aardig te keer. Maar we hebben het overleefd. Het eiland was prachtig. Er lag een mooi wit strand op ons te wachten. Ik ben van de boot gesprongen en kwam als eerste aan op het eiland. Ik heb de sprint gewonnen van een dikke Duitser, haha.

Lekker de hele dag op het strand gelegen, beetje beachball gespeeld en gesnorkeld. Tijdens het snorkelen zijn we nog een mooie zeeschildpad tegengekomen. Op het eiland stond een heerlijke barbecue voor ons klaar. Puur genieten die dag. Samen met Antoine heb ik ook nog een fotoshoot gehad bij de vuurtoren op het eiland. Bekijk hieronder het resultaat! Ook zijn we op een banaan achter een boot geweest. Ook altijd leuk, behalve als je valt. Dit kan namelijk nog wel eens pijn doen..

Maandag moesten we er weer aan geloven. Een dagje stage. Dit was een prima dag. Mijn mentor moest een tijdje weg dus stond ik er alleen voor. Daarna weer met de schoolbus naar zwemles en vervolgens kwamen mijn ouders nog even in de klas kijken. De kinderen hebben veel vragen gesteld en hebben nog even lekker gezongen voor mijn ouders. Daarna nog lekker met mijn ouders wezen eten in een groot, overdekt restaurant. Dat leek meer op een vreetschuur maar het eten was prima!

Dinsdag hadden we een probleem. De auto van de mensen die ons altijd ophalen deed het niet. Daarom zijn Antoine en ik maar gaan lopen… Dit bleek echter langer dan gedacht. 55 minuten waren we onderweg in de hitte, en dik te laat zijn we uiteindelijk aangekomen op stage. Dat we te laat waren maakte echter niet uit en de leraren stonden raar te kijken dat we waren komen lopen. Die waren allemaal zelf waarschijnlijk thuis gebleven. Die middag nog even gezellig met mijn ouders geluncht en vervolgens uitgezwaaid. Een prima weekje!!

  • 27 Maart 2014 - 14:02

    Steven En Cilia:

    Hoi Elmar,
    Wij hebben inmiddels ook jouw mooie reisverhalen gelezen. Wat genieten jullie daar! Veel plezier verder en succes met je stagedagen!
    Groetjes Steven en Cilia

  • 30 Maart 2014 - 22:43

    Jolande Nijboer:

    Hoi Elmar,

    Leuk om terug te lezen wat we allemaal gedaan hebben samen. Ik kijk er met veel plezier op terug en het was fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt!

    xxx, 'mam'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Elmar

Hardwerkende student

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 10196

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 26 Mei 2014

Cura'14

Landen bezocht: