De eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: ELMAR

Blijf op de hoogte en volg Elmar

21 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Dag 1:
Hallo mensen,
Ik dacht, laat ik toch maar iets van een dagboek bijhouden. Dit lijkt me leuk voor later om terug te lezen. Wellicht vinden jullie het ook leuk om me zo te volgen!
Eerst maar kort iets over het afscheidsweekend. Meer dan geslaagd moet ik zeggen. Een leuk afscheidsfeestje gehad vrijdags bij de Jumbo. Eerst daar nagezeten om vervolgens er nog een paar te doen bij Oase. Zaterdagavond was het afscheidsfeest van Antoine en mij. Erg gezellig en druk. Topavond! Zondagavond ben ik nog lekker uiteten geweest met mijn ouders en met Janneke en haar ouders. Ook erg gezellig en heerlijk gegeten bij Kota Radja in Zwolle. Een aanrader voor een ieder.
Woensdagochtend begon dan echt de reis. Samen met Janneke en pap en mam richting Schiphol gegaan en we hadden alle tijd. Lekker nog koffie gedronken en helaas afscheid moeten nemen. De vlucht ging goed. Vliegtuig had een uurtje vertraging maar het was nog goed te doen. Lekker een paar films gekeken in het vliegtuig en je bent zo over. Vervolgens koffers opgehaald en weer door de douane.
Wat een verschil zeg toen we buiten kwamen. Heerlijk weer. Het was 30 graden en met een lekker briesje. Daar stond ik nog ik me spijkerbroek, niet echt handig haha! Maar hier ga ik me wel vermaken de volgende maanden zeg! Petje ging meteen op.
Bij een vliegtuig stond al een mannetje klaar met een bordje. (goed geregeld door onze reisleider Quinta) Koffers ingeladen en door naar haar het bedrijf van de autoverhuur. Onze chauffeur vertelde dat het gevaarlijk was om te rijden in Curaçao. Nou dat hebben we gemerkt. Bij de laatste bocht werden we geraakt door een andere auto. De schade viel gelukkig wel mee, maar we zijn gewaarschuwd.
Vervolgens hebben we onze auto gekregen. Een hele mooie grijze. Geen idee wat van merk ofso, ik heb geen verstand van auto’s haha! Bij de autoverhuur ook kennis gemaakt met Polar bier. Dat is het lokale merk. Maar zeer goed te drinken.
Daarna naar ons appartementencomplex gegaan. Zag er echt netjes uit, dus dik tevreden! Het inchecken ging snel gelukkig, want we werden allemaal al wel aardig moe. Snel nog even op de hoek een hapje gehad en een paar Polar biertjes gedronken! Heerlijk! Vervolgens zo snel mogelijk lekker onder de wol. De boodschappen doen we een andere keer wel!
Dag 2:
Dit was echt een childag. We hadden afgesproken dat we lekker een dagje strand zouden gaan doen. Mambo Beach leek ons leuk. Alleen we hebben nog geen kaart van Curaçao, erg onhandig natuurlijk. Ook zijn hier maar weinig verkeersborden. Dus we hebben veel aan mensen moeten vragen waar we heen moesten. Alle mensen zijn behulpzaam, alleen stuurden ze ons alle kanten op. Na ongeveer 2 uur rijden waren we op het stand. Dat zag er wel perfect uit. Heerlijke blauwe zee en een mooi wit strand. Het snorkelsetje dat ik gekregen heb van vrienden werd meteen uitgetest. Wel vet om zoveel verschillende vissen te zien in alle kleuren en maten. Snorkelen ga ik zeker nog veel vaker doen! Op de terugweg waren we weer verdwaald. Maar toch goed thuis gekomen. Verder was het een rustig dagje… Zoals het hoort in Curaçao!!

  • 22 Februari 2014 - 01:13

    Bas H:

    Lekker verhaaltje! Niks mis mee. Have fun. X

  • 22 Februari 2014 - 01:13

    Bas H:

    Lekker verhaaltje! Niks mis mee. Have fun. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Elmar

Hardwerkende student

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 10198

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 26 Mei 2014

Cura'14

Landen bezocht: