Curaçao is mijn thuis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu Curaçao is mijn thuis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu

Curaçao is mijn thuis

Door: Elmar Nijboer

Blijf op de hoogte en volg Elmar

19 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve belangstellenden,

Zo dat was al weer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb. Maar voor de mensen die zich zorgen maakte, ik leef nog. Ik vermaak me hier nog steeds prima. Curaçao voelt al echt als thuis. Alles wordt al wel meer gewoon en minder bijzonder. Daarom heb ik ook weinig te schrijven.

We hebben de laatste tijd een hele waslijst aan nieuwe stranden bezocht. Voor mij sprong Daaibooibeach eruit. Een klein, gezellig strand waar de kippen en kuikentjes om je heen liepen.

Stage gaat nog steeds erg goed. Ik geef veel les en de kinderen zijn enthousiast. We hebben afgelopen dinsdag een paasontbijt gehad en dat was erg gezellig. De kinderen hadden allerlei lekkere dingen meegenomen en die hebben we samen opgepeuzeld. Ook was er een paasviering en hebben de kinderen lekker gespeeld. Een ideaal moment voor mij om lekker te ouwehoeren met de kinderen. Ook hebben we de animatiefilm Hop gekeken. Zeker een aanrader, leuk om te kijken met Pasen.

Ik merk heel erg dat de kinderen het leuk vinden als je anders les geeft dan normaal. Opdrachten waar ze samen moeten werken beginnen ze bijvoorbeeld steeds meer te waarderen. Ook vinden ze het leuk om les te krijgen over Google Maps. Ik heb de kinderen laten zien waar ik woon en een aantal andere kleine opdrachten gegeven. Ook heb ik geschiedenis les gegeven, dat hebben ze nog nooit gehad. Ze waren helemaal enthousiast toen ze het zagen staan op de planning. De les ging over ridders en middeleeuwen. Ik heb ze nog nooit zo goed mee zien doen!

De hoogtepunten van afgelopen tijd zijn verder het bezoek aan de blauwe kamer en het springen van een rots bij Playa Forti. Blauwe kamer was een grot waar je in kon snorkelen. De lichtinval was zo mooi dat het leek alsof de grot blauw was. (Ik denk dat ze het daarom ook de blauwe kamer noemen, haha) Daarna gingen we verder met de boot naar een zwart strand. Daar was het snorkelen ook weer zeer de moeite waard. Bij Playa Forti kon je van een rots afspringen die maar liefst 11 meter hoog was. Na enige twijfel ben ik ook maar gesprongen en dat was goed te doen.

Morgen gaan Antoine en ik naar Suriname. Ik kan niet wachten. We hebben verschillende trips geboekt. We gaan onder andere kaaimannen vangen, vissen op piranha’s, zeeschildpadden zoeken, bergen beklimmen, jungle in en genieten van de watervallen. Ik kan niet wachten!

Groetjesss

  • 19 April 2014 - 11:10

    Steven En Cilia:

    Elmar, Wederom leuk reisverslag met mooie foto's! Héél fijne dagen gewenst in SURINAME!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Elmar

Hardwerkende student

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 10182

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 26 Mei 2014

Cura'14

Landen bezocht: