Kennismaken met stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu Kennismaken met stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elmar Nijboer - WaarBenJij.nu

Kennismaken met stage

Door: Elmar Nijboer

Blijf op de hoogte en volg Elmar

25 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

De eerste stagedag…

Het leven hier bevalt me wel. Alles gaat op een heel rustig tempo. De mensen zijn zeer vriendelijk. We zijn al vaak verdwaald geweest, maar iedereen wil je helpen om goed te rijden. Nu hebben we gelukkig een ap gedownload waarmee het een stuk makkelijker is om goed te rijden haha. We zijn op verschillende stranden geweest. Dit zijn wel vooral de toeristische stranden. Het mooiste strand vond ik de grote knip. Dit is een mooi, wit strand en minder toeristisch. Je kan hieronder foto’s van dit strand vinden.

We zijn al vaak lekker uit eten geweest en ook hebben we verschillende strandfeestje meegepakt. Je hebt overal wel happy hours. Dit zorgt ervoor dat het allemaal nog een beetje betaalbaar blijft. Wat ik ook opvallen vind is dat je vaak gratis eten krijgt bij de feestjes. Bij een feestje bij de tent Wet and Wild werd uitgebreid gebarbecued. Dit smaakte zeer goed.

Ik had een kokosnoot meegenomen van het strand. Alleen had ik geen flauw idee hoe je dit moest openen. Daarom heb ik hem maar een aantal keer van het balkon gegooid. Dit zorgde ervoor dat de buitenste schil eraf ging. Maar dan kan je hem nog niet eten. Gelukkig was er een behulpzame man in de buurt en die heeft het werk verder gedaan. De kokosnoot smaakte verder niet erg bijzonder helaas...

Vandaag heb ik voor het eerst stage gehad. Antoine en ik wouden alleen even kennismaken. Maar dat kennen ze hier niet. We zijn naar de directrice gegaan en die heeft ons meteen in klas gezet. Voor mij betekende dat klas 5b. Toen ik binnenkwam begonnen de kinderen allemaal te juichen. Ik kan me niet herinneren dat ze dat ook deden in Nederland. Ik heb me even kort voorgesteld en daarna ging de lerares over tot de orde van de dag. De lerares is een vrouw van rond de 25 denk ik, die is geëmigreerd naar Curaçao.

De kinderen zijn hier heel anders dan dat ik verwacht had. Ze waren erg druk. Vol met energie. ER werd veel geschreeuwd. Hier zat ik wel raar van te kijken. Ik had juist verwacht dat de kinderen heel rustig waren en goed zouden luisteren naar de leraar. Maar dit was niet het geval. Aan mij de taak om ervoor te zorgen dat de kinderen wel naar mij luisteren. Leerzaam dus!

De school waar ik stage op loop is een grote school. Er is een soort binnenplein waar de kinderen op spelen. Dit is erg druk. De kinderen rennen en schreeuwen in de pauze door elkaar heen. Het eerste ongeluk heb ik al gezien. Een jongetje uit mijn klas, toevallig met de naam Tristan, was onderuit gegaan. Zijn knie bloedde heftig. Zo erg zelfs dat het gehecht moest worden. Toen hadden we al een kind minder, nog maar 29.

De eerste stagedag heb ik verder weinig zelf gedaan. Ik heb vooral gekeken. Wel heb ik een spelletje levend memorie gedaan. Dit omdat mijn mentor (leerkracht van groep 5) een kind dat zich niet goed had gedragen, weg moest brengen naar de directrice. Dit duurde een tijdje dus ik dacht ik doe maar een spelletje. Want de kinderen waren bezig het hele klaslokaal af te breken. Ook heb ik een Bijbelverhaal voorgelezen over de Verloren Zoon.

Om kwart over 12 waren de kinderen uit. Ik hoefde niets na te kijken, dus zelf was ik ook snel vrij. Dit betekende voor mij lekker aan het zwembad liggen bij ons appartement!!

  • 25 Februari 2014 - 22:57

    Tristan:

    Leuk verslag broertje! Mooi om te zien dat je je vermaakt!
    Wel toevallig dat een Tristan in jou bijzijn een bloedende knie krijgt.
    Doet me denken aan het nieuwe-trainingsbroek-incident:p
    Maar dat zal wel toeval zijn..

    veel plezier pik! Komende dagen weer vrij of beginnen jullie eerder?

  • 25 Februari 2014 - 23:58

    Elmar Nijboer:

    hahah over dat incident wou ik eerst nog schrijven. Maar toch maar niet gedaan haha! Morgen dagje Willemstad en dan donderdag weer stage. Gaan in het vervolg dinsdag, woensdag en donderdag stage lopen!
    En we zijn idd eerder begonnen. Heb je iets meer te doen en verveel je je minder snel haha!

  • 26 Februari 2014 - 12:29

    Tristan:

    Hahahaha oke! En tof, kan ik me wel voorstellen! En dan heb je nog voldoende vrije tijd lijkt me!

  • 09 Maart 2014 - 11:20

    Tamara Velderman:

    Jemig Elmar, klinkt als een zware 1e stage dag ;o).
    Ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen.
    Succes ermee.
    dagdag groetjes Tamara Velderman (rayon docent KPZ)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Elmar

Hardwerkende student

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1115
Totaal aantal bezoekers 10188

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 26 Mei 2014

Cura'14

Landen bezocht: